Proč to tomu Alešovi tak jede?

Poslední dobou je tato věta v nadpisu slyšet stále častěji slyšet na závodech s loděmi kategorie Micromagic. A odpověď? Velmi jednoduchá.  Jednoduše…. Bez použití speciálního nářadí, materiálů, technologii apod.. A přesně k tomu je onedesignová kategorie micromagic určena. Lodě jsou téměř stejné a odlišují je převážně jen drobné detaily. A součet těchto malých detailů tvoří úspech Alešovi lodě.

A jak máte připravený model vy na zbytek letošní sezóny?  To lze zjistit několika jednoduchými dotazy.

Jaká je celková hmotnost lodě?  Aleš má 865g. ( dle pravidel minimální hmotnost 860g ).

Jakou hmotnost má kýl se závažím? Aleš má 419g ( dle pravidel 380-420g)

Jaké závaží a jaký kýl? Kýl kvůli většíí ploše z MK1 a závaží z MK2 umístěné maximálně vzadu dle pravidel. Povrch závaží je dokonale vybroušen a vyleštěn. Stejně tak je vybroušen a vyleštěn trup, kýl a kormidlo.

Uspořádání v lodi? Vše co nejníž a nejblíže kýlu.

Mezera mezi palubou a spodním lemem plachet? Co nejmenší kvúli snížení těžiště a tím i zmenšení klopného momentu.

Trim lodě? Loď má neustále vytrimovanou aby byla  v jízdě ostře proti větru nepatrně návětrná. Je to v podmínkách v kterých se převážně jezdí ( poryvy s změnami plus-minus 20stupnu) výhodné. Je nutné ale neustále mírně korigovat na kormidle. Není to sice nejrychlejší ale ziská se maximum výšky. Samozřejmostí je volba správné velikosti plachet.

Taktika? Vystartovat co nejlépe na rychlosti , všem co nejdřív poodjet na čistém větru a pak ještě zrychlit 🙂

Toto je několik základních drobných věcí které ve výsledku a součtu dávají Alešově technickou převahu nad soupeři. Nic z toho co tu je popsáno nevyřaduje stavbu nové lodě a vše se dá provést i na již postavené “krabicové” verzi.

A jak jste na tom vy?

5 Comments
  1. Pavel 29
  2. Ales CZE 84
    • Honza - CZE152
  3. Pavel 29
    • cze01