Rozhovor s vítězem Satria MicroMagic Cupu 2013 Pavlem Zajícem

Za blog.micromagic.cz se ptal Pavel Novotny a odpovídal vítěz Satria MicroMagic cupu 2013 Pavel Zajíc.

Jak hodnotíš nápad uspořádat takovýto seriál závodů?

Úvodem bych chtěl poděkovat za všechny zúčastněné olomouckým pořadatelům a závodníkům a hlavně Jirkovi Munclingerovi  za uspořádání Satria cupu . Celý seriál se konal v příjemném prostředí  pískovny Amerika u Olomouce. Vodní plocha je více než dostatečná pro uspořádání závodů MM a zázemí v podobě restaurace je bonus, který nám kolínským na Vavřinci chybí . Zvláště se vydařil 3. dvoudenní závod, kdy se uskutečnilo rekordních 40 rozjížděk. Závody probíhaly v klidném sportovním duchu, protestů bylo minimálně a trestná kolečka se prováděla v podstatě automaticky bez pobízení rozhodčího. Bohužel opět se několikrát  potvrdilo, že jedna otočka není trest, protože poškozený se většinou propadne o několik míst, zatímco potrestaná loď získá.

Kdo byl tvůj nejvetší soupeř?
Největším soupeřem v poháru Satria cupu byl pro mě ve 3. závodě  Aleš Pokorný  dále musím zmínit  Víťu Jelínka, který skončil celkově druhý a získal i zvláštní cenu za nejlepší umístění lodě s plachtami ze stavebnice  a třetího  Jirku Muclingera, oba s MM bez tuningu.

Jak se díváš na nutnost znát alespoň základní pravidla yachtingu?
Co se týká znalosti pravidel je to všeobecný problém . Závodník musí zvládnout spoustu věcí najednou . Trim , ovládání plachetnice , taktiku jízdy , hlídat si změny  směru  a síly větru . Je důležité sledovat lodě soupeřů . Alespoň základní pravidla musí mít závodník v krvi. Samozřejmě nikdo není dokonalý a chybují  i zkušení  jachtaři.

Jak jsi se dostal k micromagicu?
K MM jsem se dostal v r 2010 ,kdy jsem se chtěl opět účastnit závodů v RC jachtingu (naposledy jsem závodil s Éčkem v roce 1984). Zjistil jsem , že tato kategorie se od té doby posunula technicky i finančně a se starou lodí již není možné konkurovat .MM mě zaujal především  finanční dostupností  , jednoduchostí stavby (za 2 dny je z krabice na vodě ) a skladností. Po několika závodech se ukázalo , že má vzhledem ke své velikosti slušné jízdní vlastnosti . Ty se dají pomocí tuningových dílů a správného trimu značně zlepšit . Skutečně MM není jenom hračka jak by se na první pohled mohlo zdát . Oblíbenost této lodě ve světě  je obrovská.

V čem vidíš hlavní rozdíl stavebnicové verze a verze postavené z tuningovych dilu?
Názory na tuning MM jsou mezi modeláři v podstatě dva . Buď postavit model ze stavebnice dle přiloženého plánku , nebo využít podle stavebních pravidel  tuningových dílů .Já jsem první MM postavil dle návodu ze stavebnice a brzy jsem ho začal upravovat dle informací z internetu a podle zkušeností mého táty . Zvolili jsme cestu vlastní výroby dílů . Vyrobili jsme si mechaniky ráhen (uložení v ložisku ) a profilové plachty (sada A,B,C). Zkrátka člověka potěší když si něco vymyslí a vyrobí sám a ono to funguje. Jsme přece modeláři !!! Bohudík nebo bohužel , jak kdo chcete , je tuning  pro zlepšení  výkonu lodě nutný. Myslím , že i zjednoduší trimování . Nemá asi cenu dělit tuto kategorii na dvě části , stavebnicové a tuningové lodě.

Takže příští rok v Olomouci na Seči , Vavřinci , prostě kdekoli  a ve větším počtu !!!

One Response
  1. Ales CZE 84