Lago di Cavazzo Závěrečné výsledky
Tak jsem po víkendu zase v pracovním procesu. Závody na Lago di Cavazzo jako vždy probíhali v příjemné přátelské atmosféře. V podstatě až na jednu rozjížďku se jezdilo celkem Fair play a závodníci beze zbytku točili trestná kolečka za kontakty s bójemi a ostatními závodníky. Občasné neshody okamžitě vyřešil pohotový rozhodčí. Ten rozhodoval celkem objektivně a nestraně. Bohužel s jednou drobnosti. Vládl pouze jazykem Italština což byl pro nás, beloruske a rakouské závodníky trochu oříšek. Naštěstí se vždy našel nějaký italský dobrovolník který ihned tlumočil s různou úspěšností do angličtiny. Vše se ale vždy dalo dohromady k oboustranné spokojenosti. Příjemné bylo i polední posezení v poklidu u oběda. Jak jinak než těstoviny s omáčkou. Sice 3 dny za sebou ale vždy trochu jinak okořeněné. A jak hodnotím vlastní závody?
IOM
Z mého pohledu musím říct že úplná spokojenost není. V kategorii IOM mi trvalo 3jízdy než se povedlo doladit k téměř dokonalosti přes zimu hodně upravený model BritPop! . Naviják BRC802 pracoval dokonale. Trim plachet a hlavně stěžně trval příliš dlouho a opět se mi potvrdilo že když má plachta v dílně dokonalý tvar tak na vodě to není úplně to pravé. Konkurence byla i když přes malý počet závodníků dobrá. 2 z italských závodníků mne na posledním ME v IOM pojezdili rozdílem třídy. Nyní to bylo v IOM naopak. No a ostatní? Aleš předváděl vynikající výkon s upraveným Pikantem s tuningen do kategorie F5E. Bohužel z nervozity že by mohl vyhrát rozjíždku dělal zásadní chyby. Viz článek Číslo dne 48… Jarda stále hledal vhodný trim respektive alespoň trochu funkční s vytahanými plachtami. Ten se povedlo nalézt až ke konci závodu. Takže výsledek odpovídá…
Marblehead
Záčátek závodu se mi moc nepovedl. Před závodem jsem neustále testoval loď s novými plachtami, novým kýlem a novým systémem otěží. Plachty original Walicki 200cm z 0.015 mm folie. A také nový kýl s větším závažím. S celkovou vahou kýlu a závaží 3.52kg čímž jsem se dostal na stejnou váhu jako ostatní Scalpely ale s větší vahou na kýlu. Bylo to ale moc nových věcí najednou. Systém vyvázání otěží přes dvojitou kladku se ukázal jako nejslabší místo změn. Nejprve došlo k uvolnění uzlu za pojistným korálkem v ráhnu hlavní plachty, respektive k jeho proklouzávání čímž byla loď neustále rozhozena z ideálu. Na tuto chybu jsem ale přišel až odpoledne. Dále systém přes kladku je sice extrémě rychlý stále s dostatečnou silou ale bohužel mizí přesnost a tuhost celé soustavy. Provázky přestože se jedná o statické dynemy tak pruží už příliš. Druhá novinka na lodi, tenké plachty, se také úplně neosvědčily. Nebo se aspoň mne nepodařilo nalézt ten správný trim aby loď jezdila dle mých představ. Stále jsem měl pocit jako když táhnu trávu. Loď neměla rychlost a ani nestoupala alespoň srovnatelně s ostatními. Druhý den jsem dal staré i když mírně poškozené plachty sily 0.020. A rázem během chvíle trimování loď jezdí srovnatelně s ostatními. Mírný handicap s zmuchlaným vrškem plachty se daří celkem dobře eliminovat dokonalým trimem. Loď reagovala témeř dokonale na každý poryv a změnu směru větru. Buhužel až druhý den… Nakonec šesté místo je zklamání vzhledem k tomu že jsem byl po loňském úspěchu na této vodě horký favorit. Loni mne připravila o vítězství nezaviněná nehoda v předposlední jízdě kdy po kontaktu došlo vlivem náhlého poryvy k vzájemnému zaklesnutí s druhou lodí a následnému na místě neopravitelnému poškození. Aleš předváděl opět skvělý výkon tentokrát bez nervozity ale přeci jen s neustálým respektem k ostatním závodníkům. To se projevilo hlavně nevyrovnanými výsledky. i když při pohledu na výsledkovou listinu to vypada na opak. Ve skutečnosti se vždy v B skupině umísťoval do 3tího místa a vzápětí v A skupině dojíždel také do 3tího místa ale odzadu… Jarda opět hledal celu dobu pořádný trim plachet a ne vždy šel úplně tou správnou cestou.
Zde jsou závěrečné výsledky.